تحلیلی بر تاب‌آوری سازمان‌های گردشگری در بحران پاندمی

پذیرفته شده برای پوستر
کد مقاله : 1285-SCC3
نویسندگان
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکدگان فارابی دانشگاه تهران
چکیده
شیوع اخیر کووید-19 تأثیر بی سابقه و ویرانگری بر مقاصد گردشگری و سازمان ها و جوامع محلی ایجاد کرده است. هدف این مقاله عوامل موثر بر تاب آوری سازمان های گردشگری در دوران کووید-19 می باشد.
رویکرد تحقیق کیفی است که با استفاده از روش فـراترکیب ، با مرور ادبیات65 مقاله معتبر خارجی و مرتبط با تاب آوری ، طی20سال اخیر ،شاخص های تاب آوری استخراج و کد گذاری داده ها از روش تحلیل مضمون انجام شد. ابزار گردآووری داده ها و اطلاعات این مقاله اسناد موجود در این حوزه در سایت های الکترونیکی معتبر در بازه زمانی 1996 تا 2021 بود. شیوه تحلیل داده ها کدگذاری باز بوده است.یافته های پژوهش: در این پژوهش تعداد 23 کد شناسایی گردید و سپس کدهای شناسایی شده بر اساس میزان تشابه مفهومی دسته بندی و ترکیب شدند براین اساس، کدهای استخراج شده در قالب 4 مفهوم طبقه بندی شدند. یافته های این پژوهش شامل شناسایی چالش برانگیزترین عوامل فراروی گردشگری در سازمان ها در بحران کرونا است . اگر به رویکرد تاب آوری به موقع و به حد کفایت عمل شود، بسیاری از مشکلات و خسارت های ناشی از بحران ها را کاهش خواهد داد.
کلیدواژه ها