نقش درس آموخته های کرونا بر مهارت های مثبت اندیشی و تاب اوری براساس سرمایه اجتماعی در بین زنان خانه دار شهر تهران

پذیرفته شده برای پوستر ، صفحه 286-302 (17) XML اصل مقاله (301.14 K)
کد مقاله : 1149-SCC3 (R1)
نویسندگان
دانشجوی دکتری مدیریت دولتی،گرایش رفتارسازمانی، دانشگاه تهران، پردیس ارس،تهران، ایران
چکیده
هدف این پژوهش بررسی نقش درس آموخته های کرونا بر مهارتهای مثبت اندیشی و تاب اوری براساس سرمایه اجتماعی می‌باشد،این تحقیق از لحاظ هدف توصیفی، و از لحاظ ماهیت، پیمایشی و نیز از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهشی زنان خانه دار استان تهران است که، تعداد آن نامحدود می‌باشد و 384 نفر از طریق فرمول کوکران به عنوان نمونه به شیوه ساده و راحت انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه است که شامل،پرسشنامه آموخته های کرونا محقق ساخته، مهارت مثبت اندیشی اینگرام و ویسنیکی (1998)، تاب اوری کانر- دیویدسون (2003) ارائه شده است. به منظور اندازه‌گیری قابلیت اعتماد، از روش آلفای کرونباخ انجام شد و نتایج تأیید شد. و برای تجزیه و تحلیل داده‌های تحقیق از آمار استنباطی از جمله آزمون های کلموگروف-اسمیرنوف (K-S) برای نرمال بودن داده‌ها و همچنین برای تحلیل فرضیه ها از ازمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون با استفاده از نرم افزار SPSS داده‌های تحقیق استفاده می گرددیافته ها بیانگر این بود که درس آموخته های کرونا رابطه مثبت و معناداری با مهارتهای مثبت اندیشی دارد.(05/0p<، 263/0r=). درس آموخته های کرونا رابطه مثبت و معناداری با تاب اوری دارد. (05/0p<، 365/0r=). درس آموخته های کرونا رابطه مثبت و معناداری با سرمایه اجتماعی دارد. (05/0p<، 452/0r=).
کلیدواژه ها