بررسی تاثیر ارزش و ریسک ادراک شده سبز بر رفتار خرید سبز با نقش میانجی اعتماد سبز (مورد مطالعه مشتریان فروشگاههای زنجیره ای یک دو سه اهواز) |
کد مقاله : 1097-CONF2 (R1) |
نویسندگان |
سیده اسماء شرفاء *1، مریم درویشی2 1کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی،گروه مدیریت،واحد اهواز،دانشگاه آزاد اسلامی،اهواز،ایران 2استادیار،گروه مدیریت بازرگانی،واحد امیدیه،دانشگاه آزاد اسلامی،امیدیه،ایران |
چکیده مقاله |
رفتار خرید سبز یکی از مهمترین فاکتورها در برنامهریزی و پیشبرد اهداف هر سازمانی بشمار میآید، لذا شناسایی و تعیین عوامل تاثیرگذار بر آن برای مدیران ارشد و تصمیم-گیرندگان اصلی سازمانها مهم است. هدف اصلی این پژوهش، بررسی تاثیر ارزش و ریسک ادراک شده سبز بر رفتار خرید سبز با نقش میانجی اعتماد سبز در مشتریان شعب فروشگاههای زنجیره ای یک دو سه در سطح شهر اهواز می باشد. تحقیق حاضر به لحاظ هدف کاربردی محسوب میشود. جامعه آماری این تحقیق پژوهش کلیه مشتریان شعب فروشگاه یک دو سه در شهر اهواز بوده لذا حجم جامعه نامحدود در نظر گرفته شد و با توجه به فرمول کوکران تعداد 384 پرسشنامه توزیع و گردآوری شد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از نرم افزارهای SPSS و lisrel استفاده گردید. نتایج پژوهش نشان می دهد که ارزش ادراک شده سبز بر اعتماد سبز و رفتار خرید سبز و همچنین ریسک ادراک شده سبز بر اعتماد سبز و رفتار خرید سبز تاثیر معناداری دارد. اعتماد سبز نیز تاثیر معناداری بر رفتار خرید سبز دارد. همچنین معنا داری تاثیر متغیر میانجی اعتماد سبز بین متغیرهای مدل مفهومی تایید گردید. |
کلیدواژه ها |
رفتار خرید سبز، ریسک ادراک شده سبز، اعتماد سبز، ارزش ادراک شده سبز |
وضعیت: پذیرفته شده برای ارسال فایل های ارائه پوستر |